22 Disember 2008

by - 9:23 PG

http://farm2.static.flickr.com/1287/876837176_59587f8194.jpg
Burung berkicauan di ini hari,
Itu tandanya sudah pagi hari,
Aku masih berada dalam selimut lagi,
Sampai pukul sembilan pagi,
Baru aku bangun dan berdiri,
Tanpa melengahkan masa lagi,
Aku terus gosok gigi,
Selepas gosok gigi,
Aku mandi pagi,
Selepas mandi aku sarapan pagi,
Dan terus berjoging,berlari,
Semasa berlari,
Aku nampak anjing yang taring gigi,
Aku terus menggigit jari,
Tengahhari aku makan nasi,
Selepas makan aku tengok TV.
Sudah tu aku tutup TV,
Dan terus tidur lagi,
Lepas bangun aku aku siapkan diri,
Untuk aku main komputer sendiri,
Aku main komputer sebelum malam hari.
Takut kena tumbuk sebiji,
Pada malam hari aku main komputer secara sembunyi,
Untuk menulis karangan diari hari ini,
Selepas itu aku menidurkan diri,
Selepas itu LU PIKIR LA SENDIRI,
APA AKU NAK BUAT NANTI.

Puisi ini aku Cipta sendirI....


You May Also Like

2 Bekas Tapak Kaki Pengembara