Asasi Undang-Undang UiTM Shah Alam : Suatu Kenangan

by - 11:42 PTG

 Tamat sudah zaman Asasi. Dua minggu sudah. Terkenang kembali jalan cerita hidupku pada awal hingga akhir Asasi. Waktu Minggu Destini Siswa, aku duduk menyendiri. Aku sengaja. Sebab bosan dengan MDS. Aku tak tegur siapa-siapa.


Dengan takdir jalan serita hidup yang Allah telah lukiskan untukku, aku bertemu dengan seorang insan yang mungkin suatu hari nanti menjadi tokoh pemikir. Dialah Zufar. Bekas pelajar MRSM Kuching Zufar tegur aku kerana aku pakai baju TGB. Tak sia-sia aku ke TGB, dapat juga nama. Secara tidak langsung orang senang kenal aku.


 Tak sangka aku dan Zufar sekelas. Pada awal lagi aku dapat merasakan Kelas LWAO2F adalah kelas terbaik. Tambahan pula, aku memegang jawatan CR setelah Zufar letak jawatan. Bajet gilerr!! =P

  



Di kelas, aku, Zubig dan Wanz akan duduk di barisan belakang. Main. Khayal. Bergelak tawa. Mengacau orang lain. Tidur. Itulah kerja kami sehari-hari.


 Ini gosip skandal sem I. Jangan risau. Mereka hanya main-main. Pernah sekali aku baca puisi depannya. Malu betul. Rujuk The Poem of Poems : Princess.


Prince, Jiha, Megan.
Kami Twinz. Forever alone.


  

Keputusan peperiksaan sem I amat membuatkan aku manusia yang bersyukur. Alhamdulillah. Aku cuma harap 3.5, tapi Allah beri lebih untuk gembirakan hati dan jadikan aku lebih bersyukur. 

''Sekiranya kamu mahu menghitung nikmat-nikmat Allah nescaya kamu tidak akan dapat menghitungnya.'' (Surah Ibrahim: 34)
  

Menjejakkan perjuangan sem II, aku sengaja aturkan supaya CR dipegang orang lain. Aku ingin fokus kepada komitmen luar UiTM. Adalah. Yang penting bukan MLM dunia. Tapi MLM Akhirat. Aku susunkan politik kelas dengan cara ubah keputusan undi. Pada asalnya, ahli kelas memilih aku secara majoriti. Aku lihat sendiri bagaimana ahli kelas memPERCAYAi aku. Aku amat hargai. Aku ubah supaya Nadirah menjadi CR. Nad jalankan tugas dengan sangat baik. Aku tabik kepadanya. Andai aku yang pegang jawatan CR belum tentu dapat buat sebaik Nad.

 

Kelas LWA02F menjadi kebanggaan  di Faculty Law. Alhamdulillah. Kenyataan ini dikeluarkan sendiri dari mulut Madam Ilyana sendiri. Sehinggakan kelas LWA02F diberi peluang untuk beraksi di pementasan Annual Dinner Asasi.


Untunglah, dapat tangkap gambar dengan Madam Ilyana. -_-



Kami menari Bollywood. "Bole Chudiyan..."


Moot Court.


Free Study Tip: Bila anda mengantuk, tidur. Tak payah bajet nak membaca juga. Itu menipu diri anda sebenarnya. Apabila otak penat, ia perlu direhatkan. Bukan dipaksa membaca. Silap hari bulan ia boleh jammed.


Sahabat baik. Dialah sahabat aku yang asyik cakap 'English'. Mula-mula berbulu, sekarang sudah rindu.


F4


Bersama Fantastic 4. Lagi seorang Huda. Pergi mana, pasti bersama.
Mereka juga anak-anak dan cucu. :P


Ini bukan skandal. Ini Alin, lama rasanya tak ada kawan kepala gila-gila macam dia. Teringatkan aku kepada Sheila dan Mellisa.


Duke and Dutchess tema Annual Dinner kami.


Adman and I have successfully grown 'something' in Chyrel's mind. Keep it Chyrel. Bring it to Sabah.

 

Dia panggil aku KKK sebab orang fikir aku budak surau. -_-

 

She is almost a guy to me. Manis juga bila Chyrel bertudung.


Akan kurindui mereka. Aku paling tak dapat lupakan Adman dan Chyrel.


"Oppa Adman Selina style" katanya.


Faculty Law wajib kenal Syairah Khalil (SK). Gelak dan tawa, mengata orang, itulah kerja kami.


SK juga merupakan director drama kelas kami.


Sweet kan?


Drama.


Overwhelming Military. Mereka berbakat besar, walaupun selalu diam dalam kelas. Diam-diam ubi berisi. Lagi-lagi Mariam. Undeniable. Aku seorang pemerhati.


Izzatie Zainol aku nampak sifat keibuan dalam dirinya. Hafiza pula, Aku harap dia betul-betul jadi cikgu tadika suatu hari nanti.


Tudung Ungu. Insan 'Fevret' aku dan Ikhwan. Tak tahulah, Mizah Mezot lawak sangat. Selalu jadi bahan penceria gelak hati aku dan Ikhwan.

Ayna stalker.


Fatin pun stalker.

Kelas F memang nakal. -_-

Lakonan semata. Jangan risau, kami tak ada apa. Kalau ada pun, apa salahnya. :P


Ahli Group F.


Ahli tambahan Group LWA02F. Begitu ramai yang cemburu dengan kelas kami. Sebilangan ramai juga yang mahu menjadi ahli kelas kami. Kami tak kisah. Kelas F terbuka. Ukhuwah kelas F tak dapat dibanding dengan kelas-kelas lain. Aku bersyukur diletakkan dalam kelas ini.


TOP KLEDTS. Topi Keledar.


"Biar susah, asal bersama," -Solihin Faeez-



Top Kledts ke Pulau Pangkor. Ukhuwah kami semakin rapat. Ini merupakan memori buat kenangan untuk dibawa pulang.


Top Kledts yang terakhir sekali pulang ke sarang masing-masing. Top Kledts menghantar rakan-rakan pulang ke rumah masing-masing dahulu.

Indiana Jones kami. Solihin Faeez


Judge, Revolutionist, Lawyer, Designer


Ini Adreena yang betul, bukan Adreena pokok. Mungkin dia buat gambar ni nak perli aku di FB. Dia salah faham sebenarnya. HAHA.

Pengalaman mistik berada di UiTM Shah Alam terjadi semasa latihan drama LAW088 di fakulti Engineering. Aku tak mahu cerita panjang. Secara ringkasnya, aku diganggu hampir seminggu. Aku diekori oleh Adreena pokok. Nama 'Adreena pokok' diberi oleh Zulhilmi dan rakan sebilik sempena 'dia' menjelma di belakang pokok. Nama 'Adreena' kerana Rupa makhluk tersebut dari belakang persis seperti rupa Adreena kelas Group D. Dari segi bentuk badan, tinggi, kepala dan rambutnya.

Alhamdulillah, aku diberikan kekuatan untuk tidak berasa takut dan dipelihara daripada sebarang keadaan yang tidak diingini berlaku.

Aku tak cerita pada sesiapa sekian lama. Sengaja aku pendamkan kerana 'venue' latihan drama merupakan tempat aku dikacau dan dia masih berkeliaran. Aku tidak mahu ahli kelasku lemah semangat. Sampai suatu waktu, aku ceritakan kepada Adman, Zufar, Farhana, Najiha, Nadirah, budak bilik dan sekian individu. Tidak ramai.

Rupa-rupanya, ramai lagi yang Adreena kacau. Bukan aku seorang. Bila aku buka cerita, mereka pun buka cerita. Chyrel dan Haffizah.

Cerita pun tersebar. Ramai yang tak pernah kukenal datang menyapa aku untuk menceritakan hal sebenar. Aku rasa seperti menjadi penglipur lara. Cerita yang sama, aku ulang tayang.

Cerita tiba di telinga dan disampaikan mulut orang berlainan. Mungkin cerita sudah sedikit di'modified'. Aku berani berkata begitu kerana aku dengar pelbagai versi daripada cerita yang aku alami. Sehinggalah cerita sampai ke pengetahuan Adreena.

Mungkin Adreena terasa hati apabila aku menyamakan dia dengan hantu. Dia 'unfriend' aku di FB. Aku tak kata dia menakutkan seperti hantu. Aku cuma menyatakan hantu tu yang cantik macam dia. Oppss.. HAHAHA!!.

Maafkan aku dua-dua Adreena..


Chyrel and the Guys


Bromance? One Direction ke? HAHA!


We don't meet people by accident. They are meant to cross our paths of lives by reasons.
Mereka semua bermakna bagi aku.
Terima kasih kerana singgah dalam perjalanan plot kehidupanku.
Aku akan rindui kalian.

Anugerah Kecemerlangan sebagai Kenangan Seperjalanan Pulang.

*aku tak sempat nak 'describe' semua orang. Namun ingatlah, anda semua bermakna.

You May Also Like

4 Bekas Tapak Kaki Pengembara